با این روش ها با خیال راحت در مراکش بگردید

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، نکات جالبی درباره سفر به مراکش از زبان یک توریست حرفه ای

مراکش باتری احساسات من بود! غذاها، رنگ ها، ادویه جات، بوها و منظره ها فراموش نشدنی همه در یک جا خلاصه شده بودند. مسلما به هر کسی توصیه می کنم که از این کشور بازدید کند، اما مطمئن شوید که چار چشمی در این کشور بگردید و حسابی حواستان به اطرافتان باشد. با من باشید تا اگر قصد تنها سفر کردن به این کشور را دارید کمی راهنماییتان کنم. با خبرنگاران همراه باشید.

با این روش ها با خیال راحت در مراکش بگردید
  • اگر خانم هستید، تنهایی قدم نزنید

اگر خانم هستید تا جایی که می توانید تنها در شهرهای این کشور مخصوصا آن هم در شب نگردید، از یک راهنما و یا دوستانتان بخواهید شما را هدایت نمایند. می دانیم این کشور به قدری وسوسه انگیز است که آدم دلش می خواهد دوربینش را بگیرید و برود تا جایی که می تواند از تماشا این همه جاذبه لذت ببرد و عکاسی کند اما تنها رفتن را ما پیشنهاد نمی کنیم.

  • لباس مناسب و پوشیده بپوشید

مراکش یک کشور اسلامی است و مناسب نیست که لباس های نامناسب بپوشید. در کل ما توصیه می کنیم در سفر به هر کشوری به جامعه، عرف و فرهنگ آنها احترام بگذارید تا سفر بهتری را تجربه کنید.

  • از جواهرات پر زرق و برق اجتناب کنید

این یک قانون جهانی است و در کشوری که سرقت رایج است، مردم جواهرات را به عنوان نشانه ای از ثروت می بینند. بسیاری از سارقان سعی می نمایند در فروشگاه ها از شما کلاهبرداری نموده و یا در خیابان غارتتان نمایند، پس احتیاجی نیست با خودتا طلا و جواهری ببرید.

  • اشیاء با ارزش را حمل نکنید

از آنجا که حملات خیابانی و جیب بری همه جا رایج است، وقتی که هتل خود را ترک می کنید، حداقل چیزهایی را که احتیاج دارید بردارید. گذرنامه خود را برندارید، آن را در هتل باقی بگذارید! در تور من، افراد کمی پاسپورتشان را با خودشان می آوردند و هنگامی که راهنمایم این موضوع را فهمید، گویی که دچار حمله قلبی شده است!

  • از کوچه پس کوچه اجتناب کنید

کشف کوچه های کوچک مراکش زیبا است اما گاهی اوقات این کوچه ها، شما را طعمه ای آسان برای کلاهبرداران و دزدان می نمایند. خیلی دور از جمعیت کاری نکنید.

  • به راهنماهای تور نه بگویید

افرادی که می گویند بدون پول قطعا پول شما را می خواهند. آنها سعی خواهند کرد تا شما را به مغازه های خود ببرند و یا شما را به مکان هایی برده و برای خدماتشان درخواست پول نمایند. محکم باشید و به آنها نه بگویید. سن و سالشان و یا اینکه چقدر مفید هستند، مهم نیست. اگر آنها آغاز به راه رفتن با شما نمایند، درخواست پول می نمایند!

  • همواره قیمت تاکسی را از پیش مذاکره کنید

همواره قیمت تاکسی را قبل از اینکه سوار شوید، مذاکره کنید چرا که قیمت ها زمانی که به مقصدتان می رسید، به طور قابل ملاحظه ای بالا می رود!

اینها به این معنا نیست که هرگز نمی توانید تنها به مراکش سفر کنید اما به طور کلی، می گویم مراکش کشور مناسبی برای تور است. گشتن در اطراف و محافظت شدن از آزار و اذیت ها با تور آسان تر است.

منبع: الی گشت

به "با این روش ها با خیال راحت در مراکش بگردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش ها با خیال راحت در مراکش بگردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید