تعبیر دیدن دریا در خواب چیست؟

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، تعبیر خواب دریا را می توان از جنبه های مختلف مورد آنالیز قرار داد که از جمله آن می توان به دیدن دریا و ماهی، افتادن در دریا، دریای طوفانی و... اشاره نمود. با تعابیر مختلف دیدن دریا در خواب با ادامه این مطلب همراه باشید.

تعبیر دیدن دریا در خواب چیست؟

وبلاگ میزبانی وب | سرویس سرگرمی - معبرین قدیمی تعبیر خواب دریا را به پادشاه تعبیر نموده اند. اگر بخواهیم به طور دقیق تر آنالیز کنیم، تمامی افرادی که نسبت به ما از صندلی بالاتر و یا قدرت بیشتری برخوردار هستند در خواب های ما به صورت نمادهای قدرتمندی مانند دریا، طوفان، شیر، ببر و… پدیدار می گردند. در گذشته بیشترین قدرت در اختیار پادشاه بوده بنابراین دریا را به قدرت مطلق یعنی پادشاه تعبیر نموده اند. حال در دوران امروزی می توان دیدن دریا در خواب را به مدیر کل، رییس اداره و یا سران مملکتی که نسبت به ما از قدرت بیشتری بهره مند هستند اطلاق کرد. مجموعه تعبیر خواب مجله وبلاگ میزبانی وب با آنالیز روانشناسی و نظریات اسلامی در رابطه با انواع خواب ها به این موضوع پرداخته است.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید: تعبیر خواب

عناوین اصلی مطلب عدم نمایش

تعبیر خواب دریا

تعبیر خواب دریا و ماهی

تعبیر خواب دریای طوفانی

تعبیر خواب افتادن در دریا

تعبیر خواب غرق شدن در دریا

تعبیر خواب خوردن آب دریا

تعبیر خواب شنا کردن در دریا

تعبیر خواب ساحل دریا

تعبیر خواب کشتی در دریا

تعبیر خواب دریا

نفایس الفنون: در خواب پادشاهی است یا عالمی. اگر فرد در خواب ببیند که آب دریا روشن و صاف است، دلیل بر آن است که پادشاه عالم و فاضل است. اگر تیره و صاف بود، دلیل که مفسد و ظالم است.

ابراهیم کرمانی گوید: اگر کسی ببیند که در دریا است، دلیلی بر آن است که به نزد پادشاه یا عظیمی می رود، یا مطیع مردی عالم و فاضل خواهد شد. اگر ببیند در میان دریا متحیر و فرومانده است، نشانه آن است که کار او در خطر است. اگر بیند که از دریا بیرون می آید، نشانه آن است که غم او رفع خواهد شد.

تعبیر خواب دریا و ماهی

دیدن ماهی در دریا در فرهنگ قدیمی نشان دهنده بینش ذهن ناهشیار شماست به خصوص اگر بیشتر از یک ماهی در دریا در حال شنا باشند.

حضرت دانیال (ع) می فرمایند:

دیدن ماهی در خواب در دریای گرمسیر به گرفتاری و سختی تعبیر می گردد و دیدن آن در دریای سردسیر تعبیر نیکویی دارد.

جابر مغربی می گوید:

اگر در خواب ببینی از دریا ماهی صید می کنی نشان دهنده آن است که به اندازه آن روزی حلال به دست خواهی آورد و معاش زندگانی برای همسر و فرزندانت گسترده می گردد. اگر در خواب دیدی که ماهیان دریا با تو سخن گفتند به این معنیست که از راز پادشاه مطلع شوی و مراد خود حاصل کنی.

مطیعی تهرانی می گوید:

اگر در خواب ببینید که در کنار آبگیر، استخر و یا دریا ایستاده اید و درون آب ماهیان فراوانی شنا می نمایند تعبیر نیکویی دارد چرا که از آینده ای روشن خبر می دهد ولی به شرطی که آب صاف و زلال باشد. اگر آبی که ماهی ها در آن شنا می نمایند گل آلود باشد نشانه از دست دادن مقام و پولی است که در دسترس شما قرار می گیرد.

تعبیر خواب دریای طوفانی

دیدن دریای طوفانی در خواب به طور کلی نشانه پیش رو داشتن سختی هاست.

جابر مغربی: اگر بیند که از دریا موج ها برخاست و جهان از ابر تاریک شده بود. دلیل بود بر گناه و عصیان مردم آن دیار. اگر بیند که از دریا موجی برخاست یا از دریا شکار می گرفت، دلیل است که به اندازه و قدر آن، روزی حلال یابد و عیش بر عیال او فراخ و گشاد گردد.

مطیعی تهرانی می گوید:

اگر در خواب در حال تماشای دریای متلاطم بودی به معنی بیماری فرزندان است.

یونگ می گوید:

روبرو شدن با موج خروشان و گل آلود دریا نشانگر خطایی مهلک درباره تصمیمی مهم است.

برایت می گوید:

دیدن دریایی طوفانی در خواب بیانگر ضرر و زیان است.

لوک اویتنهاو:

  • دریای متلاطم: ناراحتی وغصه
  • دریای مواج: نیکبختی در تمام اموری که در آن گام برمی دارید.

تعبیر خواب افتادن در دریا

به تعبیر برخی معبرین خواب افتادن در دریا نشانه آن است که زندگی شما اخیرا در نوسان است و جای نگرانی نیست. اما برخی دیگر از معبرین بالاخص معبرین غربی دیدن اینکه در خواب به داخل دریا می افتید را نشانه ای از آسیب دیدن و یا بدشانسی شما می دانند. این خواب ممکن است به حس ششم شما برگردد که به شما راجع به فاجعه ای که در حال رخ دادن است هشدار می دهد.

تعبیر خواب غرق شدن در دریا

لوک اویتنهاو: در آن غرق شدن: بدبختی که به دست خود موجب شده اید

مطیعی تهرانی: اگر خود را در دریا در حال غرق شدن ببینید گرفتار مشکلاتی می شوید.

تعبیر خواب خوردن آب دریا

نفایس الفنون: اگر فردی ببیند که از آب دریا می خورد، دلیلی بر آن است که به قدر آن چه خورده است عزت پیدا می نماید.

محمد بن سیرین گوید: اگر بیند که از دریا آب خوشگوار همی خورد، دلیل کند که به قدر آن، از پادشاه مال و نعمت یابد و اگر بیند که جمله آب دریا را بخورد، دلیل کند که پادشاهی همه جهان را بگیرد. و برخی گویند که به قدر آن که از آب دریا خورده بود وی را عظیمی و مال و نعمت حاصل گردد، جون آب روشن و صافی بود.

ابراهیم کرمانی: اگر بیند که آب دریا بخورد و به غایت سرد است. اگر بیننده عالم است از علم بهره تمام یابد. اگر بیند که آب دریا می خورد و سخت گرم است، دلیل که گناه کند و تأویل آن به غایت بد است. اگر بیند که آب دریا گنده و ناخوش است، دلیل که او را خصمی عظیم پیش آید و او را آن خصم بیم سخت است.

جابر مغربی گوید:

  • اگر بیند که برخی از آب دریا بخورد و بر وی هیچ پدید نیامد، دلیل که پادشاه یا عالمی را هلاک کند. اگر بیند که آب از دریاها و رودها جمع شدند، دلیل که پادشاه آن دیار مال و خزانه خویش را به یک جا جمع کند.
  • اگر بیند که آب دریا شور است که خورد، دلیل که کسب حلال بگذارد و کسب حرام کند.

مطیعی تهرانی: اگر بیننده خواب ببیند که آب دریا را نوشید به طوری که چیزی باقی نماند به قدرت و شوکت و عظمت می رسد.

آنلی بیتون می گوید:

  • شنیدن زمزمه دریا با ساحل در خواب، نشانه آن است که زندگی ای ملال آور و بی ثمر را سپری خواهید ساخت، زندگی ای تهی از عشق و محبت.
  • دیدن دریا در خواب، نشانه آرزوهای بی ثمر است.

دیدن دریا در خواب همیشه به تنهایی رخ نخواهد داد و پدیده هایی مانند خشک شدن دریا، طوفانی بودن آن و… هستند که مشخص نماینده جریان خواب و تفسیر آن هستند.

تعبیر خواب شنا کردن در دریا

نفایس الفنون: اگر بیند که از دریا به شنا بیرون آمد، دلیل است از زندان و خدمت پادشاه به سلامت بیرون آید. اگر بیند که در دریا غرق شد و بمرد و بعد از آن وی را بالا افکند، دلیل که در کار جهان به حرص غرق گردد. اگر بیند که غرق شد و باز از دریا بیرون آمد، دلیل است که از کار جهان خلاصی یابد.

آنلی بیتون: اگر زنی خواب ببیند با همسر خود در دریا شنا می نماید، نشانه آن است که به نخستین آرزوهای خود دست می یابد.

نکته:

برای درک و مفهوم تعابیر خوابی همچون شناکردن بایستی به نوع و رنگ آب بسیار دقت نمود بنابراین به طور کلی مطلعی از تعبیر خواب شنا کردن در انواع آب ها لازم و لازم است.

تعبیر خواب ساحل دریا

مطیعی تهرانی:

  • معبران نوشته اند در ساحل دریا بودن و منظره تلاطم دریار را مشاهده کردن نشانه ای است از بیماری فرزندان.
  • چنانچه ببینید که از کشتی بیرون می آیید و به ساحل قدم می نهید فرزند بیمار یا عزیز دیگری که بیمار دارید شفا می یابد.

تعبیر خواب کشتی در دریا

مطیعی تهرانی: بودن در کشتی در دریای آرام نشان امنیت و آرامش زندگی است.

لوک اویتنهاو می گوید: کشتی رانی در دریا: شهامت ریسک کردن

منبع: setare.com

به "تعبیر دیدن دریا در خواب چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعبیر دیدن دریا در خواب چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید