رئیس سازمان جهانی بهداشت: اگر به نابرابری انتها دهیم، پاندمی را انتها خواهیم داد

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز آدینه در اظهاراتی ابراز اطمینان کرد که پاندمی کرونا در سال 2022 خاتمه خواهد یافت اگر بتوانیم به نابرابری خاتمه دهیم.

رئیس سازمان جهانی بهداشت: اگر به نابرابری انتها دهیم، پاندمی را انتها خواهیم داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ میزبانی وب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تدروس آدهانوم قبریسوس رئیس سازمان دنیای بهداشت گفت: مطمئن هستم که پاندمی کرونا در سال 2022 انتها خواهد یافت اگر ما به نابرابری انتها دهیم و فرایند واکسیناسیون سریعتر گردد.

وی از کشورهای دنیا خواست تا برای مقابله با ویروس کرونا همکاری بهتر و کامل تری داشته باشند.

رئیس سازمان دنیای بهداشت در پیغام سال تازه میلادی خود اضافه کرد: ابزارها برای انتها دادن به این پاندمی در دسترس است آن هم در شرایطی که وارد سومین سال پاندمی خواهیم شد. ولی احساسات ملی گرایانه و عدم توزیع عادلانه و برابر واکسن موجب شده است تا این پاندمی انتها پیدا نکند.

وی در ادامه گفت: هر چه نابرابری بیشتر ادامه پیدا کند، خطر توسعه سویه های تازه ویروس کرونا و غیر قابل پیش بینی شدن این ویروس بیشتر خواهد شد. اگر به نابرابری انتها دهیم، عملا به پاندمی نیز انتها خواهیم داد. می توانیم جان های زیادی را نجات دهیم.

شیوع سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا به نگرانی تازهی تبدیل شده است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دنیا تا به امروز بیش از 280 میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

در حالی که تا به امروز 67 درصد جمعیت آمریکا و اروپا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند، این رقم برای کشورهای کم عایدی به کمتر از 10 درصد رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رئیس سازمان جهانی بهداشت: اگر به نابرابری انتها دهیم، پاندمی را انتها خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان جهانی بهداشت: اگر به نابرابری انتها دهیم، پاندمی را انتها خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید