رایزنی فرستاده آمریکا با مقامات سعودی درباره یمن

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، فرستاده آمریکا در امور یمن در سفری به ریاض با مقامات سعودی ملاقات و درباره اوضاع یمن گفت وگو کرد.

رایزنی فرستاده آمریکا با مقامات سعودی درباره یمن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ میزبانی وب، تیموتی لیندرکینگ فرستاده آمریکا در امور یمن روز سه شنبه (دیروز) در ریاض با عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی ملاقات کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) گزارش کرد که در این ملاقات تحولات یمن و موضوعات دارای اهتمام مشترک دو کشور آنالیز شد.

به جزئیات این ملاقات اشاره ای نشده است اما سفر لیندرکینگ به ریاض دو روز پس از سفرش به عُمان و ملاقات او با بدر البوسعیدی وزیر خارجه این کشور ملاقات و درباره تحولات یمن و کوشش های انجام شده برای توقف جنگ در این کشور گفت وگو کرد.

خبرگزاری عمان گزارش کرد که در این ملاقات کوشش های مربوط به برقراری آتش بس فراگیر، تسهیل ارسال یاری های بشردوستانه و کوشش برای انتها جنگ در یمن مورد آنالیز نهاده شد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "رایزنی فرستاده آمریکا با مقامات سعودی درباره یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی فرستاده آمریکا با مقامات سعودی درباره یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید