عادت های بد برای سلامت قلب

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، فشار خون و کلسترول بالا، دیابت، چاقی، اضافه وزن و سیگار کشیدن از جمله عوامل ایجاد بیماری های قلبی هستند. همه انسان ها می خواهند قلب سالمی داشته باشند که یک عمر بدون نگرانی و دردسر برایشان بتپد و کار کند. به همین علت کارهای مختلفی انجام می دهند تا سلامت قلبشان تضمین گردد.

عادت های بد برای سلامت قلب

عادت های بد برای سلامت قلب

فشار خون و کلسترول بالا، دیابت، چاقی، اضافه وزن و سیگار کشیدن از جمله عوامل ایجاد بیماری های قلبی هستند. همه انسان ها می خواهند قلب سالمی داشته باشند که یک عمر بدون نگرانی و دردسر برایشان بتپد و کار کند. به همین علت کارهای مختلفی انجام می دهند تا سلامت قلبشان تضمین گردد.

نشستن برای مدتی طولانی

آیا شما احساس عصبانیت و افسردگی می کنید؟ نگرانید و استرس دارید؟ اگر چنین است باید بدانید این شرایط به نفع سلامت قلب شما نیست.

البته کاملا طبیعی است که گاهی چنین احساساتی را تجربه کنید، ولی نحوه برخورد و روبه رو شدن با آن است که می تواند تاثیری جدی بر سلامت شما بگذارد. طبق نظر متخصصان افرادی که استرس و نگرانی ها را در خودشان می ریزند، بیش از بقیه در معرض خطرات جدی سلامت قرار دارند.

عدم استفاده از نخ دندان

با این که علت اصلی این مورد شناخته شده نیست، اما رابطه ای قوی میان بیماری های لثه و بیماری های قلبی ـ عروقی وجود دارد، بنابراین باید بدانید اگر عادت ندارید از نخ دندان بهره ببرید، ممکن است به بیماری های قلبی هم دچار شوید. پس با رعایت بهداشت و درمان بیماری ها و مسائل دهان، دندان و لثه ها می توانید از بروز بیماری های قلبی هم پیشگیری کنید.

پرخوری

چاقی و اضافه وزن یکی از مهم ترین عوامل خطر بروز بیماری های قلبی ـ عروقی به شمار میرود. با وجود این باز هم مردم نسبت به این مساله بی توجه اند؛ به طوری که 72 درصد آقایان و 64 درصد خانم ها در آمریکا دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.

بنابراین برای کاهش خطرات ناشی از اضافه وزن و چاقی باید کمتر غذا بخورید، میزان غذای مصرفی در هر وعده را کاهش دهید و به جای استفاده از مایعات شیرین، آب بنوشید.

متخصصان با تاکید بر این نکته که مسائل قلبی عامل بروز بیماری هایی جدی است، می گویند: هیچ وقت تصور نکنید شما در معرض این خطرات قرار ندارید و در نتیجه نباید به فکر پیشگیری از این بیماری ها باشید. فشار خون و کلسترول بالا، دیابت، چاقی، اضافه وزن و سیگار کشیدن همه از جمله عوامل ابتلا به بیماری های قلبی هستند که باید به آنها توجه گردد.

سیگار کشیدن یا زندگی با فردی سیگاری

به طور حتم هزاران مرتبه شنیده اید که سیگار کشیدن خطرناک است و مسائلی را برای سلامت شما ایجاد می نماید. اما این مساله اینقدر مهم است که باز هم باید آن را تکرار کرد. البته اگر خودتان سیگار نمی کشید، ولی با فردی سیگاری زندگی می کنید، باز هم در معرض خطرات سیگار و سیگار کشیدن قرار دارید. بنابراین سعی کنید تا حد امکان در معرض دود سیگار قرار نگیرید.

میوه ها و سبزیجات

برترین رژیم غذایی برای حفظ سلامت قلب، رژیم گیاهی است؛ رژیمی سرشار از میوه ها و سبزیجات، آجیل، غلات سبوسدار، لبنیات کم چرب و پروتئین. تحقیقات نشان داده است افرادی که روزانه بیش از 5 وعده میوه و سبزیجات مصرف می نمایند، حدود 20 درصد کمتر از کسانی که کمتر از 3 وعده میوه و سبزی می خورند در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.

مراقب نشانه ها باید

اگر همواره تند و پشت سر هم از پله ها بالا می رفته اید و امروز این کار برایتان سخت شده است، اگر نفس نفس می زنید و در ناحیه قفسه سینه احساس درد و گرفتگی دارید، باید برای آنالیز های بیشتر هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید و از او یاری بخواهید. نباید فراموش کنید در صورت مراجعه بموقع می توانید نتیجه بهتری بگیرید.

با وجود این، هنوز هم افراد زیادی با بیماری های قلبی ـ عروقی درگیر و رودررو هستند، به طوری که طبق آمار در آمریکا از هر 3 بزرگسال بیش از یک نفر با مسائل قلبی دست و پنجه نرم می نمایند.

اما با شنیدن این آمار و ارقام ناامید نشوید؛ خبرهای خوب درباره پیشگیری از بروز بیماری های قلبی هم زیاد است؛

از جمله این که با تغییر شیوه زندگی و با انجام دادن کارهایی ساده می توان احتمال بروز این بیماری ها را کاهش داد. پس خوب است همه ما بدانیم چه عادت هایی سلامت قلب مان را به خطر می اندازد و احتمال بروز مسائل در این عضو مهم را افزایش می دهد، چون در خصوص قلب هم این مثل صادق است؛ پیشگیری بهتر از درمان است.

نشستن برای مدتی طولانی خطر بروز سکته مغزی و حمله های قلبی را افزایش می دهد؛ البته جالب است بدانید حتی اگر به طور منظم ورزش می کنید، باز هم با نشستن طولانی مدت در معرض این خطرات قرار دارید. طبق نظر متخصصان ورزش منظم و مداوم، نمی تواند خطرات نشستن طولانی مدت را جبران کند. چون عدم تحرک می تواند سطح قند و چربی های خون را تغییر دهد و با تاثیر گذاشتن روی آنها سبب بروز بیماری های جدی گردد.

بنابراین به توصیه پزشکان بهتر است در فواصل زمانی منظم کمی راه بروید یا اگر در محل کارتان حضور دارید حداقل هنگام تماس های تلفنی بایستید.

بی توجهی به مسائل روحی

منبع:جام جم آنلاین

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت : hasantaleb

منبع: راسخون

به "عادت های بد برای سلامت قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادت های بد برای سلامت قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید