چه افرادی می توانند برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایند؟

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید، اما نمی دانید شرایط لازم جهت دریافت ویزای شینگن را دارید یا نه؟ این سؤال ممکن است ذهن بسیاری از افرادی را که سفر به قاره اروپا را برنامه ریزی نموده اند درگیر کند. ویزای شینگن چیست و چه کسانی شرایط دریافت آن را دارند؟ برای دریافت پاسخ این سؤال ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چه افرادی می توانند برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایند؟

شینگن یکی از معروف ترین انواع ویزا است که با دریافت آن می توان به بیش از نیمی از کشورهای اروپایی سفر کرد. در واقع پیمان شینگن یا شنگن پیمانی ست که بین مجموعه ای از کشورهای اروپایی جهت مقررات مرزی و ورود گردشگر به خاک خود وضع نموده اند. تمام کشورها به این قوانین متعهد بوده و در صورتی که شخصی ویزای یکی از کشورهای عضو در اتحادیه شینگن را دریافت کند می تواند تا زمان اتمام تاریخ ویزا به سایر کشورها آزادانه سفر کند؛ همانطور که در بالا ذکر شد شرایط و قوانین صدور ویزا برای کشورهای عضو اتحادیه شینگن یکسان می باشد. حال می خواهیم بدانیم دریافت چه شرایطی دارد و چه کسانی می توانند برای دریافت این ویزا اقدام نمایند؟

چه کسانی می توانند برای دریافت ویزا شینگن اقدام نمایند؟

ویزای گردشگری، ویزای دانشجویی، ویزای کار و … . هر کدام از انواع ویزای شینگن هستند که شرایط و مدارک مختص به خود را دارند. اما قبل از هر چیز باید بگوییم افرادی که می خواهند جهت اخذ ویزا اقدام نمایند بایستی شرایط اعلام شده از طرف سفارت را داشته باشند. در غیر اینصورت درخواست آن ها رد خواهد شد.

داشتن تمکن اقتصادی: تمکن اقتصادی مانده حساب و پرینت بانکی را شامل می گردد. بدین صورت که داشتن مانده حساب بالا نشان می دهد متقاضی از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار بوده و می تواند هزینه های سفر خود را تامین کند. پرینت حساب نیز نشان می دهد متقاضی دارای درآمد کافی بوده و ماهیانه مبلغ مناسبی به حساب وی واریز می گردد. دقت داشته باشید که مبلغ مانده حساب نباید مغایرتی با گردش اقتصادی داشته باشد.

داشتن دعوت نامه یا برنامه سفر: داشتن دعوت نامه از طرف دوست، آشنا یا خویشاوند نزدیک می تواند در فرایند نتیجه نهایی ویزا تاثیر مثبت داشته باشند. دعوت نامه باید از از طرف شخصی باشد که اقامت یکی از کشورهای عضو در اتحادیه شینگن را داشته و دارای شغل و درآمد کافی باشد. در صورت نداشتن دعوت نامه می توان برنامه سفر شامل بلیط هواپیما، برگه رزرو هتل و بیمه نامه ارائه داد.

ارائه این مدارک نشان می دهد شما به عنوان متقاضی ویزا دارای هدف و برنامه سفر تعیین بوده و قصد اقامت دائم در کشور مقصد را ندارید.

ارائه مدارک شغلی معتبر: داشتن مدارک شغلی معتبر از مدارک لازم برای برای دریافت ویز ای شینگن است. متقاضی با ارائه مدرک شغلی نشان می دهد دارای شغل مناسب با درآمد کافی در کشور خود بوده و پس از اتمام اعتبار ویزا خاک شینگن را ترک می نماید.

چگونه ویز ای شینگن بگیریم؟

چگونه ویزای شینگن بگیریم و چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ اولین قدم جهت دریافت ویزای شینگن انتخاب یکی از کشورهای اتحادیه شینگن جهت اقدام ویزا است. در قدم دوم بایستی مدارک مورد احتیاج را برای ارائه به سفارت آماده کنید و سپس از سفارت مربوطه جهت ارائه مدارک، انگشت نگاری و مصاحبه وقت بگیرید. دقت کنید دریافت وقت سفارت با توجه به مقصد شما از دو طریق ارسال ایمیل و یا مراجعه به سایت سفارت امکان پذیر است. پس از دریافت وقت، با در دست داشتن مدارک، در روز و ساعت اعلام شده در دفتر نمایندگی سفارت بنام BLS حضور پیدا نموده، مدارک را تحویل داده و انگشت نگاری و در صورت احتیاج مصاحبه را انجام می دهید. در قدم آخر نیز منتظر می مانید تا سفارت درخواست شما را مورد آنالیز قرار داده و جواب ویزا را طی 14 روز کاری اعلام کند.

چه مدارکی جهت اخذ ویزا شینگن مورد احتیاج است؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن معمولاً یکسان است اما در بعضی مواقع ممکن است سفارت مورد نظر شما مدرکی خاص را بخواهد، از این رو قبل از تهیه مدارک، به سایت سفارت مربوطه مراجعه نموده و لیست مدارک درخواستی را به طور دقیق مطالعه کنید. در ادامه مدارک مشترک جهت اخذ ویزا شینگن را ذکر می کنیم.

  • اصل پاسپورت با 6 ماه اعتبار از زمان خروج از کشور با امضا شخص مسافر
  • دو قطعه عکس 3*4 رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، حداکثر برای 6 ماه اخیر (عکس با گذرنامه یکی نباشد).
  • اصل شناسنامه و ترجمه از کلیه صفحات آن.
  • اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی (با مانده حساب بالای 2000.000.000 ریال).
  • اصل و ترجمه سند مالکیت به نام مسافر (چنانچه خانواده باشند سند مالکیت به نام سرپرست خانواده کافی است).
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی:
  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی.
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • بازنشسته ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان، در صورت خویش فرما بودن جواز کسب/آخرین آگهی تغییرات
  • معلمان، اساتید و اعضا هیئت علمی: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوقی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان.
  • دانش آموزان و دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل.
  • جهت دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه برنامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت نامه از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.
  • برای فرزندان زیر 18 سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می نمایند رضایت نامه محضری الزامی است احتیاج
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و اقتصادی همسر برای خانم های خانه دار.
  • همراه داشتن بلیط و واچر معتبر

با ویزا شینگن به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

در مجموع 26 کشور اروپایی عضو پیمان شینگن هستند و با دریافت ویزا شینگن می توان به این 26 کشور سفر کرد. این کشورها شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لاتویا، لیتوانی، اسلوونی، اسپانیا، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، سوئد، سوئیس، لیختنشتاین، لوکزامبورگ، هلند و مالت می گردد.

با دریافت ویزای شینگن می توانید را انتخاب نموده و به چند کشور اروپایی همزمان سفر کنید فقط دقت داشته باشید به وسیله هر کدام از کشورهای حوزه شینگن ویزای خود را دریافت کنید، ورود شما بایستی به همان کشور باشد و سپس می توانید سفر خود را به سایر کشورها ادامه دهید.

دلایل ردشدن ویزای شینگن

ارائه دادن چه مدارکی احتمال رد شدن درخواست ویزا را کاهش می دهد و دلایل رد شدن ویزای شینگن کدام ها هستند؟ کشورهای عضو اتحادیه شینگن دلایل سخت گیرانه ای جهت صدور ویزا دارند؛ بنابراین ارائه مدارک کامل و معتبر احتمال دریافت ویزا را بالاتر می برد. رفع کردن موارد زیر می تواند در دریافت ویزای شینگن تأثیر مثبت داشته باشد.

  • ارائه مدارک جعلی
  • مانده حساب پایین و نداشتن درآمد کافی
  • تعیین نبودن هدف سفر
  • عدم بازگشت به کشور
  • داشتن ریجکتی قبلی
  • داشتن سو سابقه
  • داشتن گذرنامه آسیب دیده و نامعتبر
  • ارائه بیمه نامه نامعتبر
  • ارائه ندادن رزرو هتل و یا تعیین نبودن محل اقامت
  • ارائه ندادن برنامه سفر
  • نداشتن سابقه سفر
  • نداشتن شناسنامه معتبر
  • ارائه ندادن نامه اشتغال به کنار
  • ناهماهنگی تاریخ سفر با برنامه سفر ارائه شده

در صورت رد شدن ویز ا شینگن چه اقداماتی باید انجام داد؟

چنانچه درخواست ویزای شما از طرف سفارت رد شد، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1-6 تا 8 ماه صبر نموده و با رفع کردن نواقص، مجدداً برای دریافت ویزا به وسیله همان سفارت و یا سایر سفارت های عضو شینگن اقدام کنید.

2-می توانید نامه اعتراض پر نموده و دلیل ریجکتی خود را از سفارت سؤال کنید. در بعضی از موارد ممکن است سفارت مدارک شما را آنالیز نموده و رای خود را تغییر دهد. شما برای اعتراض به رأی سفارت 1 تا 30 روز کاری فرصت دارید.

جهت دریافت ویزای شینگن، رزرو تور اروپا و تور اسپانیا با همکاران تور در آژانس هواپیمایی وبلاگ میزبانی وب تماس بگیرید.

شرایط جدید ویزای شینگن در دوره کرونا در سال 2021

بهترین زمان سفر به اروپا چه فصلی است؟

معرفی 4 فرودگاه بین المللی لوکس در اروپا

بهترین کشورهای اروپایی برای تعطیلات بهاری

مدت زمان صدور ویزای شینگن

افتخارات آژانس هواپیمایی وبلاگ میزبانی وب

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک

به "چه افرادی می توانند برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه افرادی می توانند برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید