5 نمونه نامه اداری درخواست کار برای سازمان های مختلف

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، درخواست کار یا شغل، در حقیقت یک نوع آگهی فروش خدمت است و در این زمینه داوطلبان فراوانی رقابت می نمایند. به همین علت شیوه نوشتن نامه اداری برای درخواست کار تاثیر زیادی در موفقیت فرد جویای کار دارد. متقاضی کار باید نامه خود را با خواسته های کارفرما هماهنگ کند یعنی مسائلی را در نوشته خویش بیاورد که کارفرما به دانستن آنها احتیاج دارد. در این مطلب چند نمونه نامه اداری درخواست کار و همکاری را آورده ایم که می تواند به نوشتن یک نامه درخواست کار مناسب به شما یاری کند.

5 نمونه نامه اداری درخواست کار برای سازمان های مختلف

نمونه نامه اداری درخواست کار

1. نمونه نامه درخواست شغل

امام على (ع) فرمودند: براى تربیت کردن خود همین بس که از آنچه در دیگران نمى پسندى دورى کنى

کَفاک أدَباً لِنَفسِک اِجتنابُ ما تَکرَهُهُ مِن غَیرِک

مدیر محترم …

شرکت ………………..

موضوع : درخواست استخدام

باسلام واحترام ،

بدینوسیله پیرو درج آگهی استخدام آن شرکت در نشریه …………… مورخ ………… جهت همکاری در بخش …. آن شرکت ، به پیوست مشخصات و سوابق شغلی خود (رزومه) خود را برای اعلام آمادگی جهت همکاری تقدیم می دارم .

امیدوارم ویژگی های اینجانب ازجمله ، تحصیل در رشته …. و گذراندن دوره های بازاریابی ، تسلط کامل به زبان انگلیسی ، داشتن مهارت های ارتباطی قوی ، اعتماد به نفس بالا و اشتیاق به یادگیری مداوم و به روز نمودن اطلاعات شغلی مورد توجه آن مدیریت محترم قرار گیرد و فرصتی را فراهم سازد تا بتوانم خواست ها و خدمات مورد نظر آن شرکت را برآورده سازم .

ضمن آرزوی توفیق و بهروزی برای جنابعالی ، از وقتی که به آنالیز رزومه اینجانب اختصاص می دهید تشکر نموده و آمادگی خود را جهت حضور درآن شرکت برای ارائه سایر اطلاعاتی که لازم باشد و آشنایی بیشتر اعلام می دارم.

با تشکر

نام و نام خانوادگی

امضاء

2. نمونه نامه اداری درخواست استخدام

جناب آقای / سرکار خانم ………………..

مدیریت محترم/ریاست محترم ………….

با عرض سلام و خسته نباشید

احتراما به استحضار می رساند عطف به اطلاعیه تعداده ……… مورخه ….. در باب موضوع استخدامی، اینجانب ………………… فرزند ………………… به تعداده ملی ……………….. به پیوست، مشخصات و سوابق شغلی خود را تقدیم می دارم.

امید است تجربیات و ویژگی های اینجانب از جمله گذراندن دوره های ……………….. و تسلط به زبان ………….. و داشتن سابقه …….. ساله در سمت ………….. شرکت ………………… نظر شخص شما را جلب نموده و فرصتی را برای اینجانب فراهم نماید.

با تشکر و سپاس فراوان از وقت قرار داده شده برای آنالیز رزومه اینجانب و آرزوی بهروزی

نام و نام خانوادگی

تاریخ و امضا

3. نمونه نامه اداری درخواست کار از نماینده

نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهر/شهرستان

با عرض سلام و ادب

احتراما اینجانب …….. ساکن شهر …………. دارای مدرک تحصیلی …………. در رشته ……………. می باشم. لذا چنانچه برای حضرت عالی امکان پذیر است شرایطی برای معرفی اینجانب جهت استخدام در شرکت / اداره ………… فراهم نمایید.

در ضمنً اینجانب دارای …. سابقه کار در زمینه های ………….. بوده و علاوه بر مدرک دانشگاهی دارای مدرک …………. هم می باشم.

پیشاپیش از توجه و عنایت آن نماینده ارجمند و مردمی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

با آرزوی توفیق

نام و نام خانوادگی

تاریخ و امضا

4. نمونه نامه درخواست استخدام در بانک

رئیس محترم بانک ………………..

جناب آقای ………………..

موضوع : درخواست استخدام

با سلام و احترام

اینجانب ……………….. متولد ……………….. دارای مدرک تحصیلی ……………….. و مهارتهای ……………….. درخواست استخدام در بانک تحت مدیریت تعداد را دارم.

امید دارم خصوصیات اینجانب مورد تایید مدیریت محترم قرار گیرد و فرصتی را فراهم سازد تا بتوانم خواست ها و خدمات مورد نظر آن سازمان را برآورده سازم.

ضمن آرزوی توفیق و بهروزی برای جنابعالی، از وقتی که به آنالیز رزومه اینجانب اختصاص می دهید تشکر می نمایم.

5. نامه اداری درخواست مساعدت برای استخدام فرزند

جناب آقای …………..

مدیرعامل محترم شرکت …………….

موضوع : تقاضای مساعدت در مورد استخدام فرزند

با سلام

احتراما به استحضار می رساند اینجانب …………..شاغل در بخش ………………این افتخار را دارم که پس از 30 سال شرافتمندانه در تاریخ ………………بازنشسته گردم .

در طول این زمان همیشه سعی نموده ام تا بتوانم کارم را به برترین نحو ممکن انجام داده و نقشی هرچند کوچک در موفقیت شرکت که بعنوان خانه دومم آنرا احساس نموده ام ایفا نمایم .

و البته همیشه در سختی ها و موقعیتهای مختلف خود را رهین محبتها و حمایتهای حضرتعالی دانسته و مراتب قدردانی و تشکر خود را بحضور تقدیم می نمایم.

بعنوان آخرین خواسته یک همراه و همدل که مرحله ای از زندگی خود را با صداقت و وجدان کاری در حد توان در شرکت به خاتمه رسانیده ام از حضرتعالی تقاضا دارم تا درصورت صلاحدید و امکان با استخدام فرزندم فلانی که دارای مدرک تحصیلی در رشته فلان می باشد و از نظر اخلاقی و انضباط و سخت کوشی ایشان را ضمانت می نمایم در شرکت موافقت فرمایید و شادی زاید الوصفی را به خانواده ام هدیه فرمایید.

از حسن نظر و مساعدت حضرتعالی در طول این سالیان کمال تشکر و قدردانی را دارم

با تشکر

امضا

……………..

نمونه نامه اداری درخواست کار و استخدام

نکات مهم در نوشتن نامه اداری درخواست کار و استخدام

√ نامه درخواست شغل باید جامع و کامل باشد نه آنکه تکرار رزومه تان باشد و هدف تشریح و بیان اطلاعات و در واقع ایجاد شناختی از خودتان می باشد.

√ نامه درخواست شغل به نوعی معرف شما به کارفرما است، در حالیکه رزومه درباره شما صحبت می نمایند.

√ همچون رزومه، نامه درخواست شغل هم جزء ابزار بازاریابی مهم به تعداد می آید.

√ پرهیز از نوشتن موارد غیر لازم، اگر درخواست نماینده تجربه یا تخصصی در رشته ای ندارد نباید مطلبی درباره آن بنویسد. بعلاوه اگر در آگهی از حقوق بحثی نشده است نباید در نامه درباره آن سخنی به میان آورد. مانند حاضرم با حداقل حقوق کار کنم

√ در صورت احتیاج کارفرما، سوابق تحصیلی و شغلی (رزومه) خود را ضمیمه نامه درخواست کار نمایید.

√ بهتر است رزومه را پیوست درخواست نموده و در متن نامه درخواست درج نکنید.

√ نامه درخواست باید شامل اطلاعات فردی لازم شما باشد.

√ چنانچه نامه درخواست شغل نتواند نظر استخدام نماینده را جلب نماید مرحله اولیه با موفقیت طی نمی گردد و رزومه به هیچ وجه مورد آنالیز قرار نمی گیرد و به بایگانی راکد سپرده خواهد شد.

√ نامه خود را قبل از فرستادن غلط گیری و اصلاح نمایید تا عاری از اشتباهات املایی، دستوری و چاپی باشد. بهتر است فرد مورد اطمینان دیگری هم آن را بخواند.

√ نامه خود را به نام فردی که شما را استخدام می کند و یا مدیریت استخدام و یا قسمت استخدام ارسال کنید . این کار تاثیر مثبتی را بر روی خواننده نامه استخدامی شما می گذارد.

√ نامه خود را به نام شخصی بفرستید، نه به نام شرکت . از نام و سمت شخص فوق استفاده کنید .

√ با کلمات دلخواه خود بنویسید. نامه استخدامی شما به مانند رزومه شما باید کاملاً نشان دهنده و بازتاب اندیشه و تفکر شما نسبت به چنگ آوردن شغل نو باشد. کارفرمایان دنبال اطلاعات علمی و بعلاوه شوق و ذوق کاری شما هستند.

√ از کتابهای مرجع را برای رفع کردن و احیاناً یاری در نکات دستور و املایی یاری بگیرید.

√ در نامه خود نشان دهید که اطلاعاتی از سازمان یا شرکت فوق دارید و بدون اطلاع درخواست کار نداده اید.

√ از عبارت و جملاتی استفاده کنید که برای کارفرما قابل شناخت و معنی دار باشد.

√ آدرس کامل و تعداده تلفن خود را در نامه خود قید کنید.

√ حالت رسمی و یا حرفه ای به نام خود بدهید تا خود را به صورت حرفه ای جلوه دهید.

√ من را کم ارزش جلوه دهید و به شما اهمیت بدهید. یعنی کاری کنید که کلماتی مانند من انتظار دارم را به شما می خواهید تبدیل کنید.

√ مطمئن مطالب را بیان کنید اما خودنمایی نکنید.

√ مطمئن شوید که کارفرما نامه شما را با بینش منحصر به فرد مربوط به شما میخواند. موضوع اصلی تمامی موارد قابل ذکر در نامه را تجربه، توانایی، قدرت, هنر و نیروی کاری خود قرار دهید و هم شرح دهید که چگونگی این موارد در خدمت شرکت قرار می گیرد و در این هنگام سعی کنید از کلمات و جملاتی استفاده کنید که به گرمی حالات شما را بیان کند.

√ نامه خود را به گونه ای طرح کنید که نشان دهد شما به هر نحو شایسته همکاری با ایشان هستید. . شرح دهید که شما که هستید و چه کاری را می خواهید برای کارفرما انجام دهید، بیان کردن این حالات در لغت زیاد مشکل نیست و هم نشان دهید که شما خود هم درخواست همکاری دارید.

√ هدف اصلی نامه استخدامی خود را در پاراگراف ابتدایی شرح دهید.

√ نسبت به درجات علمی و مدارج تحصیلی خود در نامه اهمیت بدهید. می توانید به نحوی آنها را جلوه دار نمایش دهید، یا نوع قلم آنها را عوض کنید و یا زیر آنها خطی بکشید.

√ کوتاه و مختصر و خلاصه آن را ارایه کنید . نامه را ساده و تمیز ارائه نمایید نه در هم ریخته، در هر پاراگراف از هفت خط بیشتر ننویسید و هم سعی کنید در هر پاراگراف از پنج خط یا کمتر استفاده کنید. طول جملات را تنوع ببخشید، هیچ یک از جملات خود را طولانی عرضه نکنید اما آنها را کوتاه هم قطع نکنید ، برای یک نامه استخدامی یک صفحه کاملاً کافی است.

√ توانایی های خود را با علت اثبات کنید.

√ نامه اصلی را بفرستید نه کپی.

√ عکس خود را به نامه خود الصاق نکنید. به غیر از نوشتن نامه استخدامی برای شغلهایی مانند: بازیگری و شغلهایی که با چهره سر و کار دارند، اختصاص دادن فضایی به عکس خود در نامه استخدامی کاری بی فایده است، برای کارفرمایان همین مهم است که قابلیت ها و توانایی های شما را با کار خود مرتبط بدانند.

سخن آخر

با وجود اینکه نوشتن نمونه نامه اداری درخواست کار بسیار رایجی است اما چون نویسندگان آن غالبا تجربه اداری ندارند در تنظیم متن نامه اداری درخواست کار دچار مشکل می شوند. امیدواریم توانسته باشید از خواندن گلچین نمونه نامه اداری درخواست کار آورده شده در این مطلب، استفاده لازم را برده باشید.

شما می توانید برای دسترسی به نمونه های اداری بیشتر، 3 نمونه نامه اداری درخواست همکاری، 6 متن دعوتنامه رسمی و اداری و 2 نمونه نامه اداری پیرو یا عطف را هم در وبلاگ میزبانی وب بخوانید. نباید فراموش کنید نظرات و نقدها خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "5 نمونه نامه اداری درخواست کار برای سازمان های مختلف" امتیاز دهید

22 کاربر به "5 نمونه نامه اداری درخواست کار برای سازمان های مختلف" امتیاز داده اند | 3.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نمونه نامه اداری درخواست کار برای سازمان های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید