ادبیات

کتاب مردی در تبعید ابدی نقد و بررسی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، به مناسبت بیست و نهمین هفته کتاب، کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب میزبان برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب مردی در تبعید ابدی با حضور جواد حجازی، شاعر و نویسنده میاندوآبی بود.

3 بهمن 1400

عصر سلطه واقع گرایی

اساساً ادبیات ما ادبیات زمینی نیست؛ به همین جهت است که عرفان در بستر فرهنگ ما بالید و صحبت از زمین هست اما نگاه به انسان، زیست او و هدف غایی اش بسیار فراتر از خور و خواب می باشد.

18 دی 1400

عکس سپیده خداوردی و پسرش در خاتمه روز کاری

خبرنگاران:سپیده خداوردی عکس جدیدی از خود منتشر کرد.

7 دی 1400

تیپ مدلینگی نسیم ادبی با لباس خیلی باکلاس ! ، عکس ها

خبرنگاران: عکسی از تیپ متفاوت نسیم ادبی که در صفحه رسمی اینستاگرامش منتشر کرده است.

25 شهریور 1400

215 دانشجوی افغانستانی در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند

خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس دفتر امور بین الملل دانشگاه بیرجند بیان نمود: 215 دانشجو از کشور افغانستان در دانشگاه بیرجند مشغول تحصیل هستند.

23 تیر 1400

هفت خان شستن یک روش پژوهشی در علوم اجتماعی است

به گزارش خبرنگاران ، نشست نقد و آنالیز کتاب هفت خان شستن، خاطرات طلاب فعال در تغسیل و تدفین اموات کرونایی با حضور زهراسادات هاشمی؛ محقق، محمدجواد رحیمی؛ نویسنده کتاب و همچنین نجمه طرماح و هدی محمدی به عنوان منتقد در شیراز برگزار گردید.

19 تیر 1400

حضور نشر طوطی در میان نامزدهای ناشر سال نمایشگاه بولونیا 2021

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت نمایشگاه بولونیا، جایزه بولونیا برای بهترین انتشارات کتاب کودک و نوجوان نامزدهای خود از قاره های مختلف را معرفی کرد.

28 خرداد 1400

هشتمین جشنواره شعر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران در خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم پایانی شعر خوزستان که امروز دوشنبه 23 فروردین در سالن اجتماعات این اداره کل به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید، گفت: آدم های بزرگی در حوزه شعر و ادبیات داریم...

13 اردیبهشت 1400

اولین دوره کتاب مستند آلمان، نامزدها و تاریخ مراسم اعلام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، جایزه کتاب های مستند آلمان برای اولین سال برگزاری خود نامزدهای دریافت این جایزه را گفت. این جایزه توسط اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان در سال ماه می 2019 تاسیس شد و معمولاً به صورت دوسالانه برگزار می...

9 اردیبهشت 1400

واحدهای مسکن ملی بیمه می شوند

معاون مسکن و ساختمان از ورود صنعت بیمه به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: بیمه واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن رویکرد مثبتی در ارتقای کیفیت صنعت ساختمان و اطمینان متقاضیان و بهره برداران برای آینده این واحدهاست.

7 اسفند 1399

فکرانه؛ برنامه ای رادیویی که همه کاره اش بچه ها اند

فکرانه برنامه ای تعاملی و با حضور بچه ها است که کرونا نتوانسته تولید آن را متوقف کند و رادیو فرهنگ در فضایی جز استودیوهای ضبط ساختمان شهدای رادیو، این بار با بهره گیری از رسانه های نوین و فضای مجازی، گروهی برنامه ساز را گردهم آورده تا فکرانه همچنان روی...

6 اسفند 1399

زندگینامه و آثار دانته آلیگیری

شاعر نام آشنای ایتالیایی است که در سال 1265 میلادی در محله سان مارتینو در فلورانس به دنیا آمد.کتاب کمدی الهی او را شاهکارهای بی بدیل در سراسر تاریخ دانسته اند.

4 آذر 1399

توصیه خانم مجری به تنها نگذاشتن خود!

نسیم خوشنودی با انتشار این عکس نوشت: می دونی من چی میگم؟

24 آبان 1399

درباره اعراب ایران، چیزهایی که نمی دانید

خبرنگاران: در گزارش زیر نگاهی جامعه شناختی به زندگی و فرهنگ مردم عرب خوزستان شده است.

18 شهریور 1399

مینی شعر؛ آنجا چراغی هست؟

خبرنگاران: شعر، نشانه یک زندگی عالی و بشری است. انسان با خیال زندگی می نماید و بهترین چیزی که خیال را تحت تاثیر قرار می دهد شعر است، شعر، حقیقتی است که اگر نمی گردد سراینده آن بود، دست کم می توان خواننده آن شد و از روزمرگی رهید.

31 مرداد 1399

آشنایی با شاعران پیشکسوت با مجموعه شعر ما

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، فاطمه سالاروند - دبیر این مجموعه - گفت: ایده مجموعه شعر ما در پاییز سال 1398 شکل گرفت و قرار شد منتخبی از شعرهای شاعران بزرگ سال و پیشکسوت برای نوجوانان منتشر شود.

10 مرداد 1399

نظر نویسنده آمریکایی درباره جامعه بدون زندان

به گزارش خبرنگاران ، نیل ریچارد مک کینون گایمن رمان نویس، فیلمنامه نویس، نویسنده داستان های کوتاه و مصور در حوزه علمی تخیلی و خیال پردازی است. وی پیروز به کسب جوایز متعددی شامل هوگو، نبولا و برام استوکر، و همچنین نشان نیوبری شده است. از آثار قابل توجه...

4 تیر 1399

خبرنگاران تلاش جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا یادآور روزهای دفاع مقدس است

تهران - خبرنگاران - فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: همت و تلاش جوانمردانه همکارانم در خط مقدم مبارزه با فراگیری بیماری کرونا ویروس، یادآور روزهای دفاع مقدس و رقم خوردن جلوه های شکوهمند ایثار و فداکاری است.

6 اردیبهشت 1399

آشنایی با دیدنی های جهرم Jahrom

شهر جهرم از شهر های نیمه جنوبی استان فارس و در فاصله 170 کیلومتری از شیراز قرار گرفته است. جهرم در گذشته به نام (گهرم) شناخته می شد که به معنای (محل حضور گرما) می باشد و در کتاب شاهنامه فردوسی از این شهر در دوره ساسانیان یاد شده است. آب و هوای شهر جهرم گرم می...

2 فروردین 1399

ویدئوآرت ساختگی اجرا می گردد، خلق دیداری شنیداری چندلایه

پیرامون این رویداد هنری مدیر نگارخانه هان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ویدئوآرت ساختگی از 25 تا 30 فروردین جاری در این گالری اجرا می گردد گفت: امیرعلی محبی نژاد ویدئو آرتیست، خواننده، شاعر و عکاس ایرانی است که متولد 1360 و ساکن تهران است.

8 آذر 1398
تعداد: (21)