خبرنگاران شرایط کرونایی 6 شهرستان مازندران به رنگ آبی نزدیک شد

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، ساری - خبرنگاران - رنگ آبی کرونایی انتها با تغییر شرایط شیوع این ویروس به مازندران نزدیک شد و طبق اعلام سامانه ماسک 6 شهرستان مازندران از روز 25 بهمن ماه جاری در شرایط آبی قرار می گیرند.

خبرنگاران شرایط کرونایی 6 شهرستان مازندران به رنگ آبی نزدیک شد

به گزارش وبلاگ میزبانی وب ، سامانه ماسک که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آن را راه اندازی کرد و با سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت برخط شرایط کرونایی مناطق مختلف کشور را رصد می نماید ، در تازه ترین به روزرسانی خود که امروز چهارشنبه 22 بهمن انجام داد ، بیان کرد که شرایط 6 شهرستان مازندران از 25 بهمن ماه آبی می گردد.

گلوگاه ، میاندرود ، سیمرغ ، سوادکو شمالی ، عباس آباد و کلاردشت از شهرستان هایی هستند که از روز شنبه 25 بهمن ماه رنگ آبی کرونایی را به خود می بینند. این شهرستان ها از سوم بهمن ماه جاری در شرایط زرد کرونایی نهاده شده بودند.

طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک از شنبه هفته آینده پنج شهرستان نارنجی مازندران هم به رنگ زرد تغییر شرایط خواهند داد. نکاء ، قائمشهر، سوادکوه، فریدونکنار و محمودآباد پنج شهرستان نارنجی هستند که به زرد تغییر شرایط خواهند داد.

با این وجود ، همچنان 10 شهرستان دیگر مازندران که در زمره شهرستان های عظیم این خطه شمال کشور محسوب می شوند و بیش از نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده اند ، همچنان در شرایط نارنجی باقی مانده اند. ساری ، بابل ، آمل ، تنکابن ، نوشهر، چالوس ، بابلسر، نور، رامسر و جویبار شهرستان هایی هستند که رنگ نارنجی کرونایی در آنجا جا خوش نموده است.

بر اساس ارزیابی سامانه ماسک از 25 بهمن ماه تنها 26 شهرستان در کشور در شرایط نارنجی کرونایی باقی می مانند که 10 شهرستان مربوط به استان مازندران است.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، رنگ آبی به معنای شرایط کم خطر است که از 20 دی ماه امسال در رنگ بندی های کرونایی کشور نهاده شد. رنگ آبی به این معنای بستری کمتر از چهار نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت به صورت روزانه است.

رنگ زرد هم در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می گردد. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا 6 نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید 19 بستری به صورت روزانه داشته باشند با شرایط زرد تعریف می شوند.

رنگ نارنجی به معنای شرایط کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از 6 نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت آن منطقه را در شرایط نارنجی تعریف می نماید.

رنگ قرمز هم که از مدتی پیش از ایران رخت بربسته است ، شرایط کرونایی بسیار پرخطر محسوب می گردد. آمار بستری روزانه بیشتر از 10 نفر در روز از میان یکصد هزار نفر جمعیت به معنای داشتن شرایط قرمز است.

اگر رسیدن شرایط آبی به مازندرانی می تواند امیدوار کننده باشد ، ولی به معنای برطرف خطر شیوع کرونا نیست بویژه این که استان به خاطر فشردگی پراکنش سکونتی و چسبیده بودن شهرها به یکدیگر و روستاها به شهرها از یک سو و داشتن 100 شهرستان دارای شرایط نارنجی از سوی دیگر همیشه در معرض خطر بازگشت به شرایط بحرانی واقع شده است.

محدودیت های کرونایی حاکم بر شرایط زرد کرونایی شامل ممنوعیت تردد از ساعت 21 تا سه بامداد و دور کاری یک سوم کارکنان دولت در شهرستان های آبی نیز حاکم است ، ولی تردد خودروهای با پلاک غیر بومی در مناطقی که شرایط زرد و آبی دارند آزاد است و احتیاج به برگه تردد ندارد.

شیوع کرونا در مازندران از 29 بهمن ماه سال گذشته با شناسایی 2 بیمار کرونایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز شد. این استان تا به امروز دو موج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته است و از اول دی ماه هم با افزایش آمار بیماران بستری به طور آرام به موج سوم رسید و اکنون با پشت سر گذاشتن نقطه پیک شیوع ، در شرایط پایین آمدن آرام از این پیک است.

طبق آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون یک هزار و 100بیمار کرونایی در بیمارستان های این دو دانشگاه بستری هستند.

گزارشی که روزانه وزارت بهداشت منتشر می نماید نشان می دهد طی ماه بهمن به طور میانگین 10 نفر در مازندران جانشان را به خاطر ابتلا به بیماری کووید 19 از دست دادند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شرایط کرونایی 6 شهرستان مازندران به رنگ آبی نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط کرونایی 6 شهرستان مازندران به رنگ آبی نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید