خبرنگاران وزیر بوسنیایی بر گسترش روابط با ایران تاکید نمود

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، بلگراد-خبرنگاران- وزیر امور مدنی بوسنی و هرزگوین در ملاقات با سفیر ایران در سارایوو با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: وزارت امور مدنی روابط بسیار خوبی با سفارت جمهوری اسلامی در سارایوو دارد و امیدواریم با بهبود شرایط ناشی از کرونا شاهد روابط بیشتر میان دو کشور در تمامی زمینه ها باشیم.

خبرنگاران وزیر بوسنیایی بر گسترش روابط با ایران تاکید نمود

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، آنکیسا گودلویچ روز سه شنبه در ملاقات با رضا قلیچ خان با اشاره به اهمیت روابط فرهنگی و علمی میان دو کشور اضافه کرد: درب های روابط فرهنگی میان دو کشور گشوده است و ما از گسترش مناسبات فرهنگی، علمی، ورزشی و دیگر حوزه های مرتبط به این وزارتخانه با ایران استقبال می کنیم.

سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین نیز با اشاره به سفرهای گذشته بعضی مقامات عالی رتبه سیاسی، پارلمانی و فرهنگی بوسنی به ایران گفت: روابط دو کشور همیشه در سطحی مناسب در جریان بوده و اهتمام مقامات دو کشور نویدبخش گسترش مناسبات دو کشور در ابعاد مختلف در دوره فرارو است.

قلیچ خان با یادآوری روابط محبت آمیز دو کشور گفت: ایران افتخار دارد که از نخستین کشورهایی بوده است که استقلال بوسنی و هرزگوین را به رسمیت شناخت و در سخت ترین شرایط در کنار مردم این کشور نهاده شد.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه بخش های مختلف مسئولیت وزارت امور مدنی بوسنی و هرزگوین در ایران در وزارت خانه های مختلفی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واقع شده است، آمادگی ایران برای فراهم ساختن زمینه های همکاری هرچه بیشتر در بخش های فوق الذکر به ویژه تقویت مناسبات فرهنگی، علمی، دانشگاهی و فناوری های نوین را ابراز کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران وزیر بوسنیایی بر گسترش روابط با ایران تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر بوسنیایی بر گسترش روابط با ایران تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید