ویزای تحصیلی آمریکا

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا به این معناست که از نوع ویزای غیر مهاجرتی آمریکا بوده است. که بیانگر این است که شما با گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا می توانید تا خاتمه یافتن دوره ی تحصیلات خود در کشور آمریکا ساکن باشید، ولی نکته ی بسیار مهم این بوده است که شما اقامت دائم در این کشور را دارا نیستید و شما باید بعد از خاتمه یافتن دوره تحصیلات خود کشور آمریکا را ترک نوده و به کشور مبدا خود بازگردید.گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا به این صورت بوده است که اگر تحصیل شما در کشور آمریکا به هر شکلی بیشتر از 6 ماه طول بکشد شما بایستی مجوز تحصیلی کشور آمریکا را دریافت کنید..

ویزای تحصیلی آمریکا

انواع ویزای تحصیلی در کشور آمریکا

1- F1 برترین ویزای تحصیلی در کشور آمریکا بوده است که به توضیح زیر است :

این ویزا تقریبا برای تمام متقاضیان ویزای تحصیلی آمریکا صادر می گردد و شما در ابتدا باید گواهی دعوتنامه یا پذیرش از دانشگاه های دیگر را داشته باشید و بعد برای گرفتن این ویزا اقدام کنید. شرط گرفتن این ویزا برای اقامت های تحصیلی بیشتر از 6 ماه بوده است و با گرفتن این نوع ویزا متقاضی می تواند در هنگام تحصیل به انجام کار نیمه وقت نیز بپردازد ولی نکته مهم این بوده است که باید در طول هفته 20 ساعت تایم کار او باشد و کار در محوطه دانشگاه و با مجوز دانشگاه صورت گیرد. البته این قانون برای سال اول تحصیل وی بوده است و بعد از انتها یافتن این یک سال دانشجو اجازه دارد با دریافت مجوز دانشگاه به کاری خارج از محوطه ی دانشگاه مشغول باشد.

2-ویزای تحصیلی F2 :

حال ما به آنالیز ویزای تحصیلی F2 آمریکا و تفاوت آن با F1می پردازیم این ویزا بیان می نماید که شخصی که شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا یا همان F1 را داراست، توان این را دارد که همسر و فرزند های زیر 21 سال خود را برای زندگی به آمریکا بیاورد و همسر و فرزندهای زیر 21 سال او دارای ویزای تحصیلی F2 می شوند که این ویزا در مورد همراه های فرد تحصیل نماینده در آمریکا است. و از مزیت این ویزا نسبت به ویزای توریستی و سایر ویزاها این بوده است که همراهان فرد دارای ویزای تحصیلی F1 نیز می توانند به تحصیل در کشور امریکا بپردازند و از مزایای آن بهره مند گردد. درنتیجه ویزای F2 تحصیلی آمریکا، وابسته به شخص دارنده ویزای F1 می باشد .

3-ویزای تحصیلی M1 :

تعریف ویزای M1 به این صورت است که از تمام شرایط بسیار شبیه به ویزای F1 بوده است و تنها تفاوت آن با ویزای F1 این بوده است که تنها برای برخی از رشته های فنی و حرفه ای می باشد و همچون ویزای F1 برای تحصیل کردن در موسسه های آموزشی عادی و رایج آمریکا نمی باشد. برای دریافت اقامت برای همسر و فرزندهای زیر 21 سال به همان روش ویزای F1 عمل می گردد به طوری که دانشجوهایی که متاهل می باشند می توانند با تقاضا کردن ویزای M2 به همراه خانواده ی خود به کشور آمریکا مهاجرت نمایند و به تحصیل پرداخته و از مزایای آن استفاده نمایند.

4-ویزای تحصیلی J1 :

ویزای تحصیلی J1 مخصوص افرادی می باشد که قصد تدریس در دانشگاه های آمریکا و یا تحقیق و مطالعه بر روی پروژهای علمی را دارند و اعتبار این ویزای تحصیلی J1 بر اساس طول دوره ی مربوطه متغیر بوده است. نکته ی مثبت برای این نوع ویزای تحصیلی J1، این بوده است که دارنده ی ویزای J1 می تواند برای همسر و فرزندهای زیر 21 سال خود ویزای J1 درخواست کند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در آمریکا چیست ؟

برای درخواست دادن و گرفتن ویزای آمریکا ابتدا باید شرایط لازم را داشته باشید و این را بدانید که ویزای تحصیلی منع خاصی برای افراد ندارد و اگر شرایط آن را داشته باشید به راحتی می توانید ویزای تحصیلی این کشور را درخواست کنید. ذکر این نکته جالب است که ویزای تحصیلی آمریکا جزو تنها ویزاهایی بوده که حتی با اجرای شدیدترین قانون ها برای مهاجران از سوی ترامپ هیچ خللی در آن به وجود نیامد.حال در ادامه به طور کامل به آنالیز شرایط گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا و البته مراحل اخذ آن می پردازیم.

دعوتنامه یا پذیرش از سوی موسسه های آموزشی معتبر در کشور آمریکا :

در قدم اول ابتدا باید آنالیز نموده که آیا دانشگاهی که شما خواستار آن هستید که در آن تحصیل کنید پذیرش دانشجو دارد یا خیر؛ اگر جواب مثبت بود باز باید تحقیق کنید که افراد تبع ایران را پذیرش می نماید یا خیر این 2 نکته در قدم اول بسیار مهم بوده پس حتما مد نظر خود قرار داده و به صورت کامل به آنالیز آن بپردازید.

مدرک زبان در پذیرش دانشگاه ها بسیار مهم بوده و تفاوت در نوع آن است شما میبایست مدرکی را که در دانشگاه مورد نظر شما مورد اعتبار و پذیرش بوده را آنالیز کنید و آن مدرک را به سرعت اخذ نمایید البته برخی از دانشگاه ها نیز بودن داشتن مدرک زبان نیز پذیرش انجام می دهند که آن را به صورت جدا و به طور مفصل مورد آنالیز قرار خواهیم داد.

اعتبار داشتن دانشگاه یا کالج مورد نظر شما اهمیت بسیار ویژه ای دارد. شاید گرفتن پذیرش در برخی از کالج ها و دانشگاه های آمریکا آسان بوده و هزینه زیادی نداشته باشد و به راحتی پذیرش آن ها در دست باشد؛ ولی ذکر این نکته بسیار مهم بوده است که دریافت این نوع ویزای تحصیلی می تواند به ضرر شما باشد زیرا افسرهایی که مسئول رسیدگی به ویزای تحصیلی هستند، به برخی از دانشگاه ها و کالج ها که از نظر آن ها صلاحیت لازم را نداشته باشد ویزای تحصیلی صادر نمی نمایند.

شرایط سنی لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا :

محدودیت سنی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا وجود نداشته است و در هر سنی که هستید می توانید از موسسه های آموزشی آمریکا پذیرش تحصیلی دریافت کنید، اما نکته ی مهم و البته بدیهی اینجاست که از آنجایی که برای اخذ پذیرش انواع دانشگاه های آمریکا میبایست حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را دارا بوده باشید، در نتیجه برای پذیرش در انواع دانشگاه ها داشتن حداقل 17 سال سن الزامی بوده است.

منبع: اینترنت

به "ویزای تحصیلی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای تحصیلی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید