چه موقع از حالت پرواز باید استفاده کرد؟

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، باید بدانید که حالت پرواز تنها مختص سفرهای هوایی نیست

در تمام گوشی ها، چه ساده و چه هوشمند با گزینه حالت پرواز یا حالت هواپیما روبرو خواهید شد. با فعال کردن این گزینه، کلیه های اتصالات ارتباطی مثل بلوتوث, وای فای و دیگر اتصالات موبایل بطور کامل قطع خواهد شد. دلیل اصلی استفاده از این حالت، جلوگیری از مختل شدن سنسورها و دستگاه های ارتباطی هواپیما است که ممکن است در طول پرواز پیش آید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با جزئیات حالت پرواز آشنا شوید.

چه موقع از حالت پرواز باید استفاده کرد؟

برای دسترسی به این گزینه، می توانید به نوار اعلان ها رفته و براحتی گزینه حالت پرواز را فعال کنید. پس بخاطر داشته باشید، قبل از پرواز، حتما این گزینه را فعال کنید. البته ممکن است تفاوت هایی در استفاده از حالت پرواز وجود داشته باشد، اما کلیت آن قطع اتصالات ارتباطی در تلفن های همراه است.

در حین فعال بودن حالت پرواز شما همچنان می توانید با برخی اپلیکیشن های خود کار کنید، مثلا می توانید بازی کنید، با دوربین خود عکاسی کنید و یا به گوش دادن موسیقی هایی که بر روی حافظه گوشیتان قرار دارند، مشغول شوید.

استفاده از اتصالاتی مثل بلوتوث و وای فای

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا بر اساس آیین نامه ای که در سال 2013 بروزرسانی نموده است، کوشش کرد تا استفاده از دستگاه های الکترونیکی را گسترس دهد، بگونه ای که می توان از بلوتوث برای اتصال به هدفون های بی سیم در داخل هواپیما استفاده کرد و گذشته از آن وای فای در هواپیماهایی تعبیه شده است که مسافران می توانند به آن ها متصل شوند. با این حال در همه کشورها، قوانین هواپیمایی یکسان نیست و شما باید قبل از استفاده، از جزئیات آن آگاه شوید.

شما زمانی که گوشی خود را در حالت پرواز قرار می دهید، همچنان می توانید وای فای و بلوتوث خود را فعال کنید، تنها کافیست به نوار اعلان ها مراجعه کنید.

کاربردهای دیگر حالت هواپیما

اکنون که کاربرد حالت هواپیما را می دانید، بد نیست اشاره کنیم که این گزینه در مواقع دیگری غیر از پرواز نیز به کار می آید. اگر با اتصالات گوشی همراه خود و دریافت سیگنال با مشکل روبرو شده اید، خاموش و روشن کردن حالت هواپیما، گاهی اوقات می تواند مفید واقع گردد.

این ویژگی بعلاوه در زمان هایی که تمایلی به دریافت اعلان ندارید، مثل زمان رفتن به رختخواب، می تواند به کار بیاید. در این صورت هیچ پیغام، ایمیل یا تماسی دریافت نخواهید کرد؛ البته هشدارها همچنان کار می نمایند. علاوه بر این، فعال کردن حالت هواپیما زمانی که در انتظار تماس یا پیغامی نیستید، یکی از راه های کاهش مصرف باتری محسوب می گردد. فعال بودن این گزینه، سرعت شارژ گوشی را نیز تا حدودی تسریع می نماید.

منبع: الی گشت

به "چه موقع از حالت پرواز باید استفاده کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه موقع از حالت پرواز باید استفاده کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید