گردشگری در جنوب شرقی آسیا کساد است

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، بعضی از مقاصد گردشگری جنوب شرقی آسیا بازگشایی شده اند اما شمار گردشگران در مقایسه با گذشته بسیار کاهش پیدا نموده است.

گردشگری در جنوب شرقی آسیا کساد است

ایسنا: نیویورک تایمز، اندونزی از ماه اکتبر جزیره بالی را به روی توریستان کاملا واکسینه شده کووید - 19 کشور بازگشایی کرد. اما در آن ماه فقط دو مسافر خارجی که هر دو از راه دریا سفر نموده بودند به بالی رسیدند.

بالی که یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی دنیا است، یکی از چندین مقصد توریستی جنوب شرقی آسیا به شمار می رود که در هفته های اخیر مرزهایش را به روی بازدیدکنندگان بین المللی باز نموده است. برای هتل داران، راهنماهای تور و سایر مشاغلی که درآمدهای شان در اوایل شیوع ویروس کرونا متوقف شد، اعلام خبر بازگشایی بارقه ای از امید برای بهتر بودن شرایط سال 2021 بود.

اما سفر به این مقاصد توریستی با توجه به مقررات، هزینه ها، کمبود پروازها و تعیین نبودن شرایط کرونا انتخاب افراد بسیار کمی بوده است.

در سال 2019 در بالی، جایی که در آن توریستی بیش از نیمی از اقتصاد پیش از شیوع کرونا را در برمی گرفت، آمار ورود بیش از شش میلیون نفر توریست بین المللی به ثبت رسیده بود.

اما تا به امروز در امسال، شمار توریستان بین المللی در بالی فقط 45 نفر بوده است.

آمار سایر مقاصد توریستی جنوب شرقی آسیا به این وخامت نیست اما در مقایسه با آمارهای پیش از همه گیری کرونا ناامیدکننده است.

در مالزی، از زمانی که دولت جزیره لنکاوی را از پاییز امسال به روی بازدیدکنندگان بازگشایی نموده است فقط چندصد توریست خارجی از جزیره بازدید نموده اند این درحالی است که انتظار می رفت این آمار به هزاران نفر برسد.

در تایلند، بیش از 100هزار توریست خارجی در ماه نوامبر در جریان طرح بدون قرنطنیه برای توریستان واکسینه شده چند کشور وارد خاک تایلند شدند. اما آمار کلی سالانه بازدیدکنندگان از تایلند کمتر از 270هزار نفر است. آمار سالانه بازدیدکنندگان این کشور در سال 2019، 40 میلیون نفر گزارش شده بود.

بخشی از مشکل صنعت توریستی جنوب شرقی آسیا چین است که برای سفر شهروندانش به خارج از کشور محدودیت های بسیار زیادی وضع نموده است که از جمله آن ها به لزوم سپری کردن قرنطینه 14 روزه پس از بازگشت می توان اشاره نمود.

یکی دیگر از مسائل کمبود پرواز مستقیم است. یا برای مثال در بالی مسئله لزوم قرنطینه 10 روزه یکی از عوامل بازدارنده برای سفر است.

منبع: توریسم آنلاین

به "گردشگری در جنوب شرقی آسیا کساد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در جنوب شرقی آسیا کساد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید