عربستان برای اجرای پروژه های زیربنایی به اخذ وام متوسل می گردد

به گزارش وبلاگ میزبانی وب، محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان از تصمیم این کشور در مورد اخذ وام برای تامین اقتصادی بعضی پروژه های زیربنایی اطلاع داد.

عربستان برای اجرای پروژه های زیربنایی به اخذ وام متوسل می گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ میزبانی وب،محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان سعودی بیان کرد که عربستان ممکن است برای تامین اقتصادی بعضی پروژه های زیربنایی وام بگیرد، در حالی که پروژه پارک ملک سلمان از بودجه عمومی تامین می گردد.

پایگاه الخلیج الجدید نوشت: این در بیانیه ای که الجدعان روز دوشنبه در مصاحبه با پایگاه خبری العربیه سعودی منتشر کرد، بیان شد.

وی در ادامه اضافه نمود که عربستان در سال های کسری بودجه قبلی یک تریلیون ریال از ذخایر برداشت نموده است و در این زمینه باید با آژانس های رتبه بندی اعتباری هماهنگی صورت گیرد.

چند روز گذشته عربستان با تصویب بودجه سال 2022 بیان کرد که بودجه نظامی سال آینده 10 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته که به علت طولانی شدن جنگ یمن و دیگر ماجراجویی های ولیعهد سعودی با کسری بودجه روبرو بوده و ناگزیر به اعمال کاهش بودجه نظامی کشور است .

اخیرا یک موسسه بین المللی فاش کرد که عربستان سعودی با وجود افزایش قیمت نفت، دوباره به بازارهای بدهی متوسل شده تا وام جدیدی استقراض کند .

پیش از این عربستان سعودی بیان کرد بودجه 990 میلیارد ریالی (263.91 میلیارد دلار) آن در 2021، حدود 7 درصد کمتر از هزینه های آن در امسال میلادی است. بزرگترین صادر کننده نفت جهان در پی مهار کسری بودجه بزرگی است که به خاطر کاهش درآمدهای نفتی و بحران کرونا ایجاد شده است.

رسانه ها پیش از این بیان کردند که بدهی عربستان سعودی در شش سال گذشته 21 برابر شده و این کشور از زمان به قدرت رسیدن ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی ، نیم تریلیون دلار از دست داده است.

عربستان سال گذشته اقداماتی مانند سه برابر شدن اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده و لغو هزینه یاری هزینه زندگی را با هدف افزایش منابع دولت که با کاهش تاریخی قیمت نفت خالی شده بود، اعمال کرد و درآمدهای غیرنفتی نیز تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عربستان برای اجرای پروژه های زیربنایی به اخذ وام متوسل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان برای اجرای پروژه های زیربنایی به اخذ وام متوسل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید